Språkcafé

کافه زبان – Language café –
café de idiomas – مقهى اللغ

Vill du prata svenska och lära dig mer om Sverige och språket?

I Ansgarskyrkan finns en mötesplats för att träna svenska och träffa nya vänner. Du behöver inte anmäla dig, bara kom som du är! Varje tisdag kl 10.00 – 12.00.

”Det är bra för det är olika ämnen varje gång. Det är många bra volontärer som pratar bra svenska. Jag gillar att vi ibland också har musik.”

Liliana

”Alla är så glada och det är fantastiskt att jag får chans att träffa människor och prata svenska. Och det är bra fika!”

Blanca

”Jag gillar lokalen. Jag gillar också att det inte är någon stress, att det är lugnt.”

Salam
Språkcafé med olika ämnen och teman.

Vi presenterar olika teman och har ibland även föreläsare.

Ibland kan det vara bra och intressant att få ge ordet till någon som är lite mer expert på ett område. Det kan handla om trafikkunskap eller annat viktigt att veta!

Samtal på språkcafé

Vi samtalar kring aktuella ämnen och svenska traditioner.

Det kan vara kring saker som händer i världen. Det kan vara om traditioner som midsommar, jul eller påsk.

Samtal på språkcafé

Vi skapar möjlighet för gemenskap och goda relationer.

När man samtalar kommer man också nära varandra, man lär känna varandra vilket är fantastiskt.

Samtal fika på språkcafé i Ansgarskyrkan

Vi fikar tillsammans!

Varje vecka har vi fika. Kaffe, the och mackor och
ibland även någon godsak. Det tycker vi är bra!

Här är vi

telefon med Kontakt till språkcafé
Barbro Berglund: 070-260 85 05
klocka med dag och tid för språkcafé