Sångcompaniet Feelgood

Mer information hittar du längre ner på sidan.
Du kan även anmäla dig när du kommer första gången.

Längtar du efter att sjunga, men det blir alltför sällan av? Du är välkommen att sjunga tillsammans med oss! Vi har inga antagningsprov. Inga förkunskaper krävs för att sjunga med SångCompaniet Feelgood

Glädjen att få sjunga tillsammans är SångCompaniet Feelgoods hjärta!

Varje vecka sjunger vi och vi tror att du kommer känna igen de flesta sångerna. Texten kommer upp direkt på väggen och vi sjunger till livemusik vid varje tillfälle.

Största tiden ägnar vi oss åt att sjunga sånger som är roliga och välkända.
Låtar ifrån olika årtionden som vi blandar med nya bra sånger som kommer, då vi alla får lära oss sångerna från grunden. Varje tillfälle innehåller någon visa, någon musikallåt, poplåtar, gospel och rock, någon ABBA, eftertänksamma sånger, och naturligtvis schlagerlåtar. Allt i en härlig mix.

Efter varje övning läggs de nya sångerna till i Spotifylistan.
Så här ser listan ut från de senaste terminerna 2021-23.

Vi blir ofta överraskade av hur mycket känslor som finns i sångerna.
Det känns både i kropp och hjärta och man mår bra.

Vi börjar alltid varje sångövning med andningsteknik och att få igång kroppen och rösten. Redan detta gör att vi mår bättre som människor. Sedan tillkommer både njutningen av musiken och gemenskapen i att sjunga i en stor grupp!

För den som vill och tycker det är kul med stämmor ordnar vi korta stäm-övningstillfällen. Stämmorna finns också på en webbplats, om man vill lyssna hemma.

SångCompaniet Feelgood har sedan starten 2017 samlat många människor under ledning av körledaren Elisabeth Odebäck och kapellmästaren Alf Rikner.

VÅRTERMINEN startade den 13 februari 2024

Tid: Tisdagar 10.30 – 12.00 sjunger vi tillsammans

Uppehåll för höstlov, sportlov och påsklov.

Plats: Ansgarskyrkan, Ansgars gränd 1, Västerås

Vill du hellre sjunga på kvällstid? Kolla in Sångcompaniet som sjunger på tisdagar kl 18.30-20.00.

Testa en gång gratis

Du får gärna komma en gång gratis för att prova på, om du aldrig provat att sjunga i SångCompaniet Feelgood tidigare.

Kostnad höstterminen 2023: 945 kr.

Du kan även anmäla dig när du kommer första gången.

Varmt välkommen!

Frågor

Ansgarskyrkans expedition:  Ring 021-14 07 01 eller mejla till kontakt@ansgars.se

Fakturafrågor: Jonas Halleby, studieförbundet Bilda,