Café Mosaic

Länk till Café Mosaics hemsida.
Fasaden till Café Mosaic på Smedjegatan 2 i mars 2022.

Rum för goda möten.

I mitten av november 2021 slog Ansgarskyrkan upp portarna till Café Mosaic. Det är en underbar lokal som nu blivit omvandlad till café där mycket av atmosfären och arkitekturen bevarats. Lokalen bär på inslag från svunna tider genom ex. den bevarade mosaiken som finns ”insprängd” i väggarna, liksom de diskreta kyrkfönstren. Här möts historiens vingslag med den moderna stadens puls. Här finns rum för goda möten.

En del av Västerås kulturliv

På Café Mosaic kan du möta andra och ta del av ett stort kulturutbud med konst, musik, film och många goda samtal. Vi inbjuder dessutom till cafégudstjänster, sticklunch, Alpha-grupper med mera, och på Café Mosaic arbetar vår diakon Marie Lindholm med bland annat dessa aktiviteter. Till detta finns gott kaffe och te, omsorgsfullt bakat bröd, smarriga bakverk och vällagad lunch som vår egen duktiga kock, bagare och konditor står för.

Marie Lindholm är diakon i Ansgarsförsamlingen.
Scenen blir en del av rummet på Café Mosaic.
Den luftiga lokalen på Café Mosaic.

Ett rum i rummet.